Turkmenistan

25 augustus 2018

We zijn gisteren in Iran aangekomen. Binnen 4 uur Turkmenistan uit en Iran binnen dus dat viel erg mee.
Nog even over Ashgabat, ik heb pas wat foto's gestuurd zonder commentaar. Het land is enigszins te vergelijken met Noord Korea. Iedereen houdt iedereen in de gaten en niemand durft te zeggen wat hij denkt. Overal staan politie agenten en mitairen de boel in de gaten te houden. Binnen onze groep waren er een aantal waarvan er foto's werden gewist door politie.
Het lijkt dat alle enorme gebouwen leeg staan, je ziet verder niets of niemand in de straten. Kijk de foto's nog eens, het lijkt wel een autoloze zondag maar het is op een woensdag.
Wie wel aanwezig zijn, in grote getale zijn mensen die straten en stoepen aan het vegen zijn. Ook volop mensen die onkruid aan het wieden zijn. Dit gedeelte van de stad is met een spookstad.
We zijn pas net in Iran maar ieder een is blij om uit Turkmenistan weg te zijn. Leuk om een keer mee te maken , dat dan weer wel..
Iran wordt vervolgd, de sfeer is in ieder geval goed.
Groeten
Kees

1. Geert en marian:
    25 augustus 2018
    Kees kouwenhoven op dit moment : " onze man op weg naar Teheran " We zijn weer benieuwd naar je verhalen‼️
  2. Niek olsthoorn:
    25 augustus 2018
    Niek en Irma op dit moment onderweg naar Thea in Den Haag, Samen met Pim en Esther avonturen beleven in Catan. Hoef je helemaal niet zover van huis.
    Maar jij Kees, bent de enige echte colonist, maar met het verschil dat jij weer thuis komt. Dan horen wij graag de avonturen die jij daar heeft meegemaakt. Tot zover doen we het met je reisblog , dat ook al en leuk inkijkje geeft.
  3. Ineke v.dZeijden.:
    25 augustus 2018
    Gaaf Kees weer even van je verhalen genoten, maar wat een vlaktes ook zeg.
    35 gr lijkt me mooi om te fietsen. zat!!
    Spannend door zo´n land, wat lijkt op Noord kore, voel je al een geweer in je nek.
    mooi die fotos. Heb Thea gebeld of ze eenzaam was om wat te doen, maar ze heeft het gewoon druk, zat bezoek ook zegt ze! Veel plezier en ga weer verder lezen, Ga morgen zelf ook even alleen een paar dagen friesland Heerlijk.!! Houw je goed marcel!!! Ien.
  4. Aad van de Laar:
    26 augustus 2018
    Kees, interessant om je verhalen te lezen en leuk om je avontuur mee te beleven. Toch fijn dat we hier meer vrijheid hebben.
    Wat ik me afvraag. Bij zulke lichamelijke inspanning moet je goed eten en drinken. Is dat goed geregeld en wat eet je zoal?
  5. Kees Kouwenhoven:
    27 augustus 2018
    Hoi Aad, leuk dat je een beetje mee kan genieten van mijn verhalen onderweg. Inderdaad leer je in dit soort landen wel dat we gelukkig in vrijheid kunnen leven en denken.
    Het bijna dagelijks fietsen kost inderdaad veel energie. De meeste fietsers zijn dan ook de nodige kilo's kwijt geraakt, sommige dagen in de bergen verbrand je meer energie als dat je bij kunt eten.
    S'ochtends rond 6.00 u ontbijten we, brood met diverse beleg maar ook havermoutpap en muesli. Deze laatste twee heb ik altijd dat geeft nog het meeste energie denk ik. Lunch is over de helft vd de afstand vd dag. Dit vind ik een beetje mager, brood met beleg en fruit. Vaak hebben we lunch tussen 9 en 10 uur omdat we meestal tussen 12 en 13.00 u binnen zijn. Eenmaal op het kamp wordt er een grote pan groentesoep bereidt waaruit je naar hartelust kunt scheppen.
    S'avonds om 6.00 u diner.
    Vlees, groente en aardappels of rijst. Een of anderhalf bord. Verder altijd wel een of twee coke-stops onderweg om de voorraad suikers aan te vullen. Meestal zit er ook wel een pak koekjes of gedroogt fruit in mijn tas. Al met al lukt het denk ik aardig om niet te veel gewicht te verliezen.
    Nog even over Smash, kan je mij het email adres van Marco geven zodat ik een' van de voorzitter,' kan schrijven voor het clubblad. Bvd
  6. Aad van de Laar:
    27 augustus 2018