Turkmenistan

21 augustus 2018

Zojuist in de hoofdstad Asjchabad aangekomen na drie dagen vnl woestijn te hebben gezien. Waar water is wordt vooral katoen geteeld met bevloeing. Fietstechnisch gezien biedt Turkmenistan niet veel uitdagingen, het is vooral vlak en erg warm. De mensen hier vinden alles onder de 40 grC wel meevallen, pas daarboven wordt het warm. Gisteren stormachtige wind tegen en maar 30 Gr. Vandaag weer volop zon.
Een douche is na een paar dagen dan best wel prettig.
In de lobby van het hotel kwam ik Herbert en Ineke weer tegen, zij zitten ook in de wilgenknotploeg waarmee we vanaf november om de week mee aan het werk zijn. Zij zijn met een camper op pad in een groep van, ik dacht 12 campers. Ik wist dat ze een stuk van onze route zouden rijden maar toch blijft het super toevallig om ze hier tegen te komen. In Bukhara was ik ze al tegen het lijf gelopen en hebben we onder genot van een bakkie en wijntje onze reiservaringen gedeeld. Erg leuk en bijzonder.
In dit land wordt Wifi, you tube en (a)sociale media geblokkeerd, het is eenmaal een land waar je voorzichtig moet zijn om te zeggen wat je denkt.
Herbert moest voordat hij de stad in mocht eerst de camper laten wassen, vuile auto's komen er niet in! Gelukkig wel mijn fiets die er ook niet meer heel fris uitziet.
Nu twee rustdagen voordat we Iran binnen fietsen dat hier ongeveer 40 km vandaan ligt.
Bedankt voor alle leuke reacties, ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

1. Leonie van Rooijen:
    21 augustus 2018
    Hai Kees, Wat top dat je toch hebt kunnen starten. Wat een belevenis. Geniet ervan en hou je hoofd koel.
  2. Corine:
    21 augustus 2018
    Weer superleuk je reisverslag te lezen Kees.... je benen zijn vast lekker Geschrubt na het zandstralen in de woestijn...:-)
    Wat grappig dat je 'zo ver van huis' ook nog weer bekende ontmoet...

Je verhaal leest als een reisgids... ik krijg nu toch de kriebels om ook met de fiets het vliegtuig in te stappen.
    Maar ff een fietsttechnische vraag aan je... zijn er in de woestijn oplaadpunten om mn stalen ros op te laden?
  3. Sjors en Ger:
    21 augustus 2018
    Mooie verhalen broer, succes met 🚲 in Iran . Wij gaan naar italie 😎🏖⛱ het klink misschien wel raar🤗maar ik heb daar gewoon een auto gehuurd 🤣. Groetjes van ons.
  4. Wilfred Luijk:
    22 augustus 2018
    Hoi Kees, je verhalen gaan erin als zoete koek. Superleuk steeds een update te lezen. Gaaf dat je bekenden tegen gekomen bent en fijn dat het fietsen van grote afstanden in warme omstandigheden je blijkbaar goed aankan. Veel plezier in Iran, want daar keek je misschien wel het meest naar uit!
  5. Caroline:
    23 augustus 2018
    Leuk om je verhalen te lezen Kees. Heel boeiend. Een mooi avontuur!
    Heel veel plezier nog met het vervolg van je reis. Groetjes v. Gerrit en Caroline
  6. Geert en marian:
    24 augustus 2018
    Gelukkig gaat daar alles weer naar wens en kunnen jullie lekker verder met de fietstocht . Op naar Istanbul‼️ Hier zit de feestweek er al weer op helaas we hebben je gemist met jeu de boule en bij de paardenraces 🐎 We hadden weer het winnende paard goed gegokt leverde dubbele inzet op. Voor daar misschien leuk met 2 kamelen voor de sulkie zal wel beetje stuiven door die woestijn maar een goeie stofbril doet wonderen🐪🐪 Groeten vanuit de lier en tot gauw‼️