Tadzjikistan

30 juli 2018

Ik hoor vooral vanuit Nederland verhalen over de aanslag op fietstoeristen. Gelukkig zitten wij hier nog 3 dagen fietsen vandaan. Het maakt het natuurlijk nog steeds zeer heftig. Zover wij weten is het de eerste aanslag hier ooit.
Niet te geloven als je ziet hoe vriendelijk en open de bevolking hier is. 1000 keer per dag hoor je Hallo, veel mensen spreken Engels , contact maken is zeer gemakkelijk. We spraken een vrouw die zei dat de imam mensen aanmoedigt om engels te leren om zo beter is de wereld mee te kunnen. De meeste vrouwen dragen een hoofddoek, veel zijn erg westers gekleed.
Gisteren ontmoetten we 2 Fransen die de wereld aan het fietsen zijn. Iedere keer als ze hun tent wilden opzetten kwamen mensen vragen dat ze dat niet hoefden te doen en welkom waren in hun huis. Super vriendelijk en super gastvrij. Maar goed je hebt maar een idioot nodig.
Ik ben benieuwd hoe onze reisorganisatie hier mee omgaat.
Het fietsen gaat me gemakkelijk af, nu nog erg slechte wegen maar het begint wel steeds leuker te worden. We dalen nu iedere dag een paar 100 meter, de temperatuur stijgt. Vandaag al om 12 uur binnen, ruim 80 km over puinwegen. Langs onze tenten loopt een snelstromend riviertje waarin we onze kleren en onszelf hebben gewassen.
Wordt vervolgd..
Groeten aan iedereen

1. Corine:
    30 juli 2018
    Fijn te horen dat je zo lekker op reis bent!
    Was wel even schrikken gisteravond met dat nare bericht...geniet ervan!
  2. Sandra Van den Bosch:
    Fijn Kees. Om te horen dat het goed gaat
    Dacht ook gelijk aan jou bij die aanslag.
  3. Carla Hersbach:
    30 juli 2018
    Ziet er super mooi uit Kees, wat een natuur!
    Die ene idioot hebben ze doodgeschoten, dus die is er niet meer....
  4. Hendrieke Jonkers:
    30 juli 2018
    Hi Kees, fijn te lezen dat het je goed gaat! Heel veel plezier en veel veilige fietskilometers. Wat een prachtig avontuur!!
  5. Jan Krouwer:
    30 juli 2018
    Dag Kees, goed een bericht van je te horen na de aanslag van gisteren. Afschuwelijk, moest wel gelijk aan jou denken. Maar je fietst nog. Blijven volhouden hoor. Wij blijven je avonturen volgen.
  6. Angie:
    30 juli 2018
    Fijn dat het goed gaat, er is/was hier wel wat commotie ontstaan.
    Zelfs onze wederzijdse Spaanse vriend van AB heeft al contact gezocht, volgens hem kan je beter gewoon naar Marbella komen en op het strand gaan liggen ;-)
    Veel plezier nog!
  7. Aad van de Laar:
    30 juli 2018
    Hoi Kees, je bericht is een hele opluchting. Ook ik maakte me gelijk zorgen om jou en Edwin stuurde al een berichtje uit Canada.
    Leuk om je verhalen te lezen en fijn om te horen dat het goed gaat en het fietsen je goed afgaat. Houden zo en geniet ervan.
  8. Peter:
    30 juli 2018
    Hoi Kees, goed te horen dat alles goed met je is, het is allemaal al erg genoeg.
    Ik zou zeggen: pluk de dag!!!!!!
  9. Thomas Kern:
    31 juli 2018
    Wij zijn hier ook allemaal weer gerustgesteld, al blijft het verschrikkelijk.
    Geniet van jouw avontuur
  10. Piet:
    31 juli 2018
    Ha Kees
    misschien een goede besluit om met de bus te gaan.Er komen nog kilometers genoeg om te fietsen.
    Prachtige foto's ,geweldige onderneming.
    heel veel succes.