Khorog Tadzjikistan

27 juli 2018

Zojuist aangekomen in Koroch. Na 5 dagen rond de 4000 m hoogte te hebben gefietst zijn we vandaag 1600 m gedaald naar 2000 m hoogte. De temperatuur is gelijk flink gestegen naar ongeveer 30 grC. De hoogte heeft mij nietveel gedaan maar binnen de groep waren er veel ziek en zwak zodat ze niet konden fietsen. Wel merk je natuurlijk wel dat iedere inspanning veelmeer moeite kost doordat er weinig zuurstof in de lucht zit. De hoogste pas was 3 dagen geleden op 4670 m. Gisteren en eergisteren nog enkele passen van ruim 4100 m. Meestal is de weg redelijk goed maar er zitten ook grote stukken gravel en puin tussen. Ook asfalt blijft uitkijken omdat er soms grote gaten in zitten. Dat maakt het klimmen extreem zwaar. In de ochtend is het meestal 5.00 op , tent afbreken en om 6.00 u ontbijten. We hebben 2 koks bij ons die lunch en ontbijt en on 18.00u diner verzorgen. Vanaf 1/2 7 vertrekt iedereen. Soms in kleine clubjes maar meestal fiets je op jezelf. Naast of achter elkaar fietsen kan wel maar is wel gevaarlijk vooral door slechte stukken weg. Ook stopt iedereen regelmatig om foto's te maken en effe bij te komen. Dus soms fiets je met anderen, vaak alleen. Maakt mij niets uit er is tijd zat om weer op tijd binnen te zijn.
Morgen rustdag.

1. Carin:
    27 juli 2018
    Hoi Kees, Allereerst hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Als ik de foto's zie ben ik alweer terug in Kirgizië. Wat is het daar toch geweldig mooi. Maar jij bent ook weer met een pittige uitdaging bezig. Knap hoor.
  2. Martien Verbeek:
    27 juli 2018
    Ha Kees, wat leuk om zo het verloop van je reis te volgen. Hef zijn indrukwekkende hoogtes om te fietsen . ZoU wat voor de profs zijn zo'n hoogte stage.Nog gefeliciteerd met je verjaardag ik zal er 1 voor je open trekken. Hoe groot is de groep momenteel?
  3. Martien Verbeek:
  4. Sandra Van den Bosch:
    27 juli 2018
    Super mooi! Nog van harte gefeliciteerd!
  5. Carla Hersbach:
    27 juli 2018
    Ziet er heel bijzonder uit Kees! Ook nog de felicitaties!! Nog heel veel genieten.
  6. Wilfred Luijk:
    27 juli 2018
    Kees van harte man, lekker alleen op de fiets in gesprek met jezelf in een oneindige omgeving is een prachtige ervaring.
  7. Luc Kurris:
    30 juli 2018
    Kees. Je blog eindelijk gevonden. Nog gefeliciteerd! Deze ochtend wel even schrikken over de verongelukte fietsreis. Gelukkig ben jij geen 56 meer en stelde mij dit gerust. Nog veel plezier en voorzichtig hé.
  8. Machteld:
    31 juli 2018
    Mooie foto's Kees! Ben wel een beetje jaloers. Behalve het fietsen zelf dan 😋 gelukkig kun je ondanks je verlate vertrek nog heel wat weken van de prachtige uitzichten genieten. 😊🏞