Pamir Highway

25 juli 2018

Sorry dat het even heeft geduurd maar internet of Wifi hebben we meestal niet. De eerste week zit erop. We fietsen nu met 29 man en 6 begeleiders . Het aantal fietsers zal gedurende de route gaan afnemen.
Eerste etappe is een stuk Pamir Highway, een van de hoogste wegen ter wereld. We zijn twee dagen gefietst over de hoogste pas van 4670 m gefietst. Zeer zwaar maar wel omwijs gaaf. De wegen zijn meestal goed maar er zitten ook lange stukken van gravel en puin in.
De uitzichten zijn ongelooflijk mooi, de kleuren van de bergen wisselen ook continu.. s' avonds om 18.00 u hebben we altijd een briefing over wat er de komende dag staat te gebeuren. Welke km zitten bv slechte stukken, welke km hebben we lunch, welke km links of rechts etc. De lunch wordt over de helft langs de weg verzorgd door een van de twee volgwagens. Slapen doen we meestal in tenten een stukje van de weg. We hebben een kok aan boord, ne tijdelijk twee, die het diner verzorgen. Daarna nog een beetje praten en vroeg de tent in. Tot nu toe is het vaak warm ziolang de zon nog schijnt, gaat deze achter een berg dan wordt het tijd deslaapzak op te zoeken. Meestal liggen we wel om 8 uur. De wekker staat meestal rond 5 a half zes. Ontbijt 6.00 maar dan moet alles al ingepakt zijn.
Zo zien onze dagen erdus uit. Het weer is goed meestal zon en nauwelijks tegen. Temperatuur nu koel hoog in de bergen. We slapennu op 3650m.
Tot zo er, groet Kees

1. Angie:
    25 juli 2018
    Wauw! Dat klinkt gaaf, Kees! Zwaar, maar een supermooie, onvergetelijke ervaring.
    Heel veel succes en plezier, geniet ervan!
  2. Corine:
    Geniet er van Kees
  3. Angie:
    27 juli 2018
    Gefeliciteerd met je verjaardag!