Dushanbe Tadzjikistan

31 juli 2018

Jullie hebben waarschijnlijk veel meer over de aanslag op de fietsers gelezen als ik. In eerste instantie wilde we twee dagen fietsen schrappen op het stuk vd aanslag. Uiteindelijk heeft de organisatie vanmorgen vroeg besloten helemaal niet meer te fietsen tot de hoofdstad Dushanbe. We zijn vanmorgen vroeg met busjes op pad gegaan naar een hotel in de hoofdstad. Nu ongeveer 12 uur rijden zijn we hier neergestreken. De eerste twee fietsdagen waren wel een pittige uitdaging geweest vanwege slechte wegen en veel hoogtemeters. De laatste twee dagen langs een vrij drukke hoofdweg zal ik niet missen. Het is niet anders, jammer voor ons. Een veel grotere ramp voor de direct betrokkenen en natuurlijk ook voor het land. Voor geoefende fietsers en voor motorrijders is het fenomenaal mooi om hierrond te kunnen rijden. Dat zal voorlopig wel op zijn gat liggen.
Nu maar wat vrije dagen zien rond te komen om daarna berder met het avontuur door te gaan in Oezbekistan.
Groet en bedankt voor alle leuke reacties
Kees

1. Corine:
    31 juli 2018
    Inderdaad het gebeuren is hier veel in het nieuws. Jammer Kees dat jullie nu net dat mooie stuk moeten overslaan...maar wel begrijpelijk dat ze geen risico willen lopen!
    Misschien heb je nu tijd voor een kaartspelletje :-)
  2. Aad van de Laar:
    1 augustus 2018
    De krant staat hier vol over de moordaanslag. Kop in het AD: Gruweldaad in fietsparadijs. Ook op tv wordt veel gesproken over de politiek situatie daar. Veel Tadzjieken hebben voor IS gevochten waarvan een deel is teruggekeerd.
    Gelukkig neemt de organisatie geen risico en kan je nog heel veel km door mooie gebieden fietsen.