Teheran Iran

4 september 2018 - Tehran, Iran

Na vijf dagen fietsen door de bergen met daarbij veel hoogtemeters zijn we gisteren aangekomen in Teheran. Vanuit een supergroen gebied zijn we de woestijn ingereden. Woestijnen kunnen wel heel erg mooi zijn, we hebben dan ook prachtige ritten gehad. Zie de foto's..
Daar waar dan wel weer water is wordt er volop fruit en noten geteelt. Iran is volgens mij de bakermat van de pistache noot en dat is dan ook wel te zien. Winkels vol allerlei soorten noten en overal stalletjes langs de weg.
We zijn buiten Teheran in een bus gestapt omdat de binnenstad in fietsen te gevaarlijk werd gevonden door het enorm drukke en chaotische verkeer. Er wonen ongeveer 15 miljoen mensen en ze hebben denk allemaal een auto of scooter want het is onwijs druk. De auto's stoppen wel voor rood maar de scooters en motoren komen van links en rechts aanstuiven.
Vandaag de grote Bazaar bezocht, hier kan je uren rondlopen, zo immens groot. Later het paleis van de voormalige Shah van Perzië bezocht met alle glitter en glamour die je jezelf kunt voorstellen. Ondanks de enorme drukte voel ik me zeker niet onveilig op straat.
Het is hier superlekker weer, zonnetje met ruim 28 grC
Morgen nog een dag rondstruinen voor we weer op de fiets stappen naar Tabriz

1. Sjors en Ger:
    4 september 2018
    Goed verhaal Kees , en mooie foto’s
    Groetjes Sjors en Gerda
  2. Younes Farasat:
    7 september 2018
    Hallo Kees,
    Ik heb de link naar jouw reisblog van mijn zwager Frank Keijzer gekregen.
    Ik vind het heel fijn dat je zo positief en enthousiast over mijn vaderland (Iran) schrijft.
    Jouw reisverhaal vind ik erg interessant en de foto's zijn prachtig.
    Heel veel succes verder met je reis en veel plezier in Iran.
    Vriendelijke groetjes
    Younes Farasat
  3. Carin:
    8 september 2018
    hey Kees, Wat een mooie ervaring!!! Iran staat ook nog op mijn lijstje omdat ik er zo'n goede verhalen van heb gehoord. En jij bevestigd dat beeld.
    Stiekem ben ik wel een beetje jaloers op je avontuur. Je hebt maar mooi het lef om het te gaan doen. En dat je natuurlijk mag van Thea. Maar die is volgens mij allang blij dat ze niet mee hoeft. Hahahaha.
    Ik ga weer lekker genieten van je reisverhalen (en foto's natuurlijk).

Groetjes en nog een goede reis.
    Carin