Ik kom nog slecht weg

2 juli 2018

Terwijl de bedoeling was dat we morgen in Almaty(AlmaAta) zouden aankomen zit ik nog steeds thuis in Loosduinen. Vanwege een niersteen ben ik op dringend advies van de uroloog niet op het vliegtuig gestapt. De dag voor vertrek kreeg ik de uitslag van een scan waarop een niersteentje van 5 mm te zien is in mijn urineleider. De kans dat het vanzelf eruit komt is groot maar mocht dit niet het geval zijn dan moet het operatief worden verwijderd. De operatie staat nu gepland op 24 juli maar ik hoop het wel eerder kwijt te zijn. Het gevaar van gewoon stoer op de fiets stappen is nl dat als hetsteentje loskomt en de urineleider verstopt raakt dit een nier kan kosten als er niet snel geopereerd wordt. Om de rest van je leven nierpatiënt te zijn is dan wel een erg groot offer.
Slaagt de operatie dan kan ik in principe vrij snel daarna vertrekken maar ik hoop dit wel voor te blijven omdat er best kans is op complicaties. Al met al blijft de vertrekdatum onzeker maar het blijft de bedoeling aan te haken en alsnog een week of acht mee te fietsen. Van de fietsgroep begreep ik dat ze in Rusland een zeer mooi parcours hadden maar wel zeer veel last van muggen. Het blijft Siberië waar als de temperatuur stijgt muskieten het leven erg lastig maken.
Nu rijden ze eerst door een vlak stuk Kazachtstan dan klimmen naar Almaty in het Ala Too gebergte.

1. Corine:
    15 juli 2018
    Nu dan gelukkig alles achter de rug Kees en vertek je voor je mooie fietsreis!!!
    Goeie reis en veel plezier!!